creative qualitative research

 



Over Yvonne

Door de jaren heen heb ik heel veel ervaring opgebouwd in alle facetten van kwalitatief onderzoek. Zowel bij bureaus als bedrijven heb ik me altijd ingezet om te luisteren naar het verhaal van de klant, en dit zo helder mogelijk over te brengen op de opdrachtgever die hiermee aan de slag gaat.

Mijn kracht ligt in het feit dat ik zowel analytisch sterk als creatief ben. Ik zie de grote lijnen, kan van heel veel informatie een duidelijk verhaal maken en dit bovendien visueel aantrekkelijk rapporteren.

 


 ACHTERGROND

Na mijn studie Economische Psychologie heb ik op Malta gewerkt als Market Intelligence Specialist, en ben daarna van de cijfers naar het verhaal overgestapt toen ik aan de slag ging als kwalitatief onderzoeker bij Marketresponse. Daar heb ik mijn hart verpand aan dit mooie vak. 

Nieuwsgierig als ik ben, wilde ik ook eens weten hoe onderzoek is aan 'de andere kant', de kant van de eindklant. Bij PLUS Retail heb ik vervolgens acht jaar als Consumer Insights Manager gewerkt, en de organisatie geholpen hun klant beter te leren kennen, o.a. door speeddates, héél veel groepsdiscussies en shopalongs te organiseren en uiteindelijk de PLUS Persona's te introduceren. Een korte tussenstap bij PLUS naar Brand Management in de rol van Private Label Manager leerde mij veel, maar vooral dat ik onderzoek toch écht het allerleukste vind. 

Vervolgens heb ik me nog zo'n vijf jaar verder gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek als Client Director Qualitative bij Kantar (voorheen TNS),  waar ik naast de gebruikelijke groepsdiscussies en interviews ook veel
expertise heb opgedaan in online onderzoek en verschillende typen workshops. In 2021 besloot ik de 
stoute
schoenen aan te trekken en als freelance kwali verder te gaan met Behind the Y.


EXPERTISE

Ik heb ervaring met en expertise in zowel diepte-interviews als groepsdiscussies, zowel off- als online, voor b2c en b2b trajecten. Ik modereer discussies, host online communities, en faciliteer workshops en co-creatie sessies. 

Type onderzoeken waar ik ervaring mee heb zijn concept- en innovatietests, inhome use tests, shopalongs, dagboekstudies, (a)synchrone online communities, werkplekgesprekken, customer journeys, persona trajecten, behaviour change projecten, U&A studies, positioneringstrajecten, voxpopme video studies, co-creatie workshops, activatie workshops.

Ik ken mijn weg in diverse segmentatie modellen zoals BSR, Mentality, en ben gecertificeerd Needscope practitioner.


TESTIMONIALS

"I loved working with Yvonne for her clarity of thought, insightful understanding of consumers and ability to always translate this into actionable advice for her clients. Her understanding of market research as well as marketing and customer challenges in a business is a winning combination."

"Ik was eerst wat huiverig voor het nieuwe soort onderzoek dat Yvonne voorstelde, maar ze heeft zeker bewezen dat haar aanpak veel toegevoegde waarde heeft. De inzichten zijn heel rijk en hier kunnen we veel mee"

"Het samenwerken met Yvonne verliep heel prettig, maar wat mij écht heel erg verraste was de kwaliteit van haar rapportage. Het was zo duidelijk en met een goed te volgen verhaal. Eén van de beste onderzoeksrapporten die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen."




E-mailen
Bellen
LinkedIn